לביבות, סופגניות, נרות, סביבונים, חברים חנוכה בפתח…

 
חנוכה
נכון שיש לנו חגים מיוחדים? תחשבו על זה, בסוכות ישנים ואוכלים בסוכה, בפורים מתחפשים, בפסח אוכלים מצות, בשבועות אוכלים גבינות ובחנוכה מדליקים נרות ומסובבים סביבונים.. אה, סליחה שכחתי וכמובן אוכלים לביבות וסופגניות עם מלא ריבה ואבקת סוכר.       י א מ י!!
אין צורך לציין את העובדה שחנוכה זה רק בעוד חודש, אבל למה לא לאסוף מתכונים מעכשיו ולתכנן ערב חג מלא מטעמים?  מתאים לא? אז חברים יקרים הנה פוסט ראשון עם מתכון ללביבות חמות (לא מתוקות), וכמו שאמרתי מתכון ראשון  אז תמשיכו לעקוב כי  בהמשך יגיעו מתכונים רבים נוספים וטעימים.
זה המקום לציין שאני אשמח לקבל מתכונים רבים נוספים וטעימים, אפשר עם תמונות אבל לא חייב, ואני מבטיחה לפרסם את כל המתכונים שייתקבלו ולרכז במקום אחד מבחר עשיר של מטעמים לחנוכה.
 או קיי, יצאנו לדרך, מתכון ללביבות תפוחי אדמה, מדהימות , שילדים פשוט משתגעים אחריהן.
 
חנוכה 
 
לביבות תפוחי אדמה
 
החומרים:
 
7 תפוחי אדמה גדולים
2 בצלים קטנים  
חצי כוס קמח מצה או פירורי לחם
3 ביצים
חצי כף מלח
חצי כף מרק עוף
פלפל
 
אופן ההכנה:
 
לקלף את תפוחי האדמה והבצל ולגרד גס במגרדת (פומפיה), אפשר להשתמש במקום במגרדת במעבד מזון, לסחוט את הירקות המגורדים טוב טוב ולהעביר לקערה גדולה, להוסיף את שאר החומרים ולערבב היטב. אפשר להוסיף פחות מלח או פחות אבקת מרק עוף לפי הטעם
במידה והעיסה רכה מידי אפשר להוסיף עוד קמח מצות אם העיסה קשה מידי אפשר להוסיף ביצה.
להכין צלחת הגשה ולהניח מעליה נייר סופג.
לחמם שמן במחבת ליצור מהעיסה עיגולים לשטח אותם ולהניח בתוך השמן, לטגן במשך כשתי דקות מכל כיוון עד שהלביבות משחימות ולהעביר לצלחת עם הנייר סופג.
להגיש מיד, במידה ולא מגישים מיד עדיף לכסות את הצלחת עם נייר כסף כדי לשמור על החום של הלביבות.
 
ב ת י א ב ו ן !!
 
 
 חנוכה
 

14 תגובות

  1. מאדדדדדדדדדדדדד אוהבת את הלביבות האלה.
    אצלנו בחנוכה נוהגים לאכול לביבות גבינה מתוקות, אבל את הלביבות שלך אני תמיד מוכנה לאכול
    יאמייייייייייייי

    אהבתי

    • לביבות גבינה מתוקות, נשמע לי מדהים, תחלקי מתכון? אני אשמח להכין ולפרסם. ולגלות את האמת, לביבות תפוחי האדמה האלה בהחלט נאכלות אצלנו תמיד ולא רק בחנוכה.

      אהבתי

  2. לא סתם נאמר "הסנדלר הולך יחף", במקרה שלי הוא לא רק הולך
    יחף אלא גם ערום ועומד בגשם, להיכנס לאתר של אחותי הגדולה
    כדי לקחת את המתכון לסופגניות, לאן הדרדרתי?! (לימבו אל תעני)

    אהבתי

  3. תמיד נאמר במחוזותינו שאחת מאיתנו קיבלה את כשרון הבישול ואחת מאיתנו קיבלה את כשרון האפיה, אך לאור תקופת הכרותינו (מבטן ולידה), נראה לי שזה בעיקר נאמר על מנת לנחם אותי בגלל כשרון האפיה הידוע שלי…..והמבין יבין!!!
    אז כנראה שכן אחת מאיתנו קיבלה את כשרון הבישול ואחת מאיתנו את כשרון האפיה רק חבל ששתיהן היא אותה אחת.
    אני משוגעת עליך

    אהבתי

    • דייי דייי אל תשחקי אותה תמימה מוכשרת מדהימה שכמותך, ביננו אם מישהי יכולה להוציא מכמה מוצרים שנזנחו במקרר ארוחת גורמה זאת את, אבל בואי נסכם ששנינו קיבלנו את הירושה המדהימה הזאת מאמא ומסבתה ונגיד תודה רבה על זה. ובכל זאת אחותי היפה השארת אותי נרגשת, התגובה הזאת היא המחמאה הגדולה ביותר שיכולתי לקבל. תודה. טוב יאללה תחצי את הרחוב ובואי לקפה.

      אהבתי

  4. גרמת לי חשק לעשות ארוחת ערב בסימן חנוכה, אז יש לי רעיון בואי נעשה ארוחת ערב, עם סופגניות, לחם שום, גבינות, סלטים,
    (יווני, חסה ושום וכל שאר הסלטים האלופים שלנו במיוחד את החצילים והטחינה שאת גדולה בו אפילו שהוא לא קשור), לביבות
    ומלא מלא דברים טעימים וכדי שלא נקפח אף אחד נצלם ונעשה חשק גם לאחרים…איזה כיף שיש לך אתר שתביני עד עכשיו לא הצלחתי להדפיס אולי אני יתקשר לאריק שירד אצלי וידפיס לי…
    אני אלך בין המחשב למטבח ונראה בסוף מה יצא אז תחשבי על חנוכה ילא בי בנתים

    אהבתי

  5. וווווווווווואאאאאאאאאהההההההההווווווווווווווווו………
    איזו ליגה, אני בדרך לנגלה השניה, שימי לב מתענגים על הלביבות שלך משפחתי הצנועה בתך היפה, שכנתי המתוקה אתי, נעמי הקטנה ובני משפחתה, פשוט אין דברים כאלה כולם נותרו
    ללא מילים וביקשו מתכון, אז שלחתי אותם לאתר שלך ג ד ו ל!!!!
    תודה על השמן, באסה לגלות שאין שמן כשהכול מוכן להיכנס לסיר.
    עכשיו אני עושה עוד סיבוב, כי טירן ואני אכלנו בדיוק לביבה
    אחת. איזה כיף עוד מתכונים בבקשה אי לאב יו

    אהבתי

כתיבת תגובה