לבנה ביתי

 
עוד משהו במסגרת ה"פשוט טעים" שזה בתירגום חופשי למי שלא עוקב משהו שפשוט להכין והוא פשוט טעים.
לבנה, תערובת של יוגורוט עם שמנת ומלח 5 דקות הכנה ואחר כך נשמרת במקרר כשבועיים.
עכשיו מה לי וללבנה? במסגרת העבודה שלי חבר'ה דרוזים שאני עובדת איתם הביאו לא פעם לבנה ופיתות דרוזיות, הלבנה היה כל כך טעים שפשוט התאהבתי. ואז יום אחד תוך כדי שיחה על אוכל חברה שלי הפציצה אותי, "אמא שלי מכינה לבנה מדהים" כמובן שמיד קיבלתי מתכון אבל לא לפני שקיבלתי קופסה לטעימה…(בתמונה הבאה רואים את ארוחת הבוקר שהתפרצתי אליה, פשוט לקחתי את צלחת הירקות עם קופסת הטעימות שלי ו – 2 פרוסות לחם והתענגתי)
 
 
 
  טוב אנשים יקרים שלי חבל על הדיבורים, בהצלחה. פשוט חובה, והשמנת… טוב היא נותנת את העידון הסופי ללבנה.
 
 
לבנה
 
החומרים:
1.5 ליטר יוגורט (מגיע בבקבוקים של תנובה) 4.5% שומן
1 שמנת חמוצה 15% שומן
כף וחצי מלח.
כוס שמן זית
 
אופן ההכנה:
 
שופכים את היוגורט, שמנת ומלח לקערה ומערבבים היטב, מעבירים את התערובת לשק מבד, תולים את השק מעל קערה למשך 12 – 14 שעות כדי שכל הנוזלים ייצאו, מעבירים את התערובת לקופסת איחסון ושופכים מעל שמן זית כדי שכל התערובת תהיה מכוסה בשמן זית.
לאחסן במקרר.
 
 
 
באופן אישי:
אני באופן אישי מגישה את הלבנה בצלחת אישית, אני מורחת אותו כמו שמורחים חומוס, מזלפת מעל שמן זית וזעתר ומגישה בתוספת פיתות חמות.

7 תגובות

    • איזו לבנה מדהימה, טירן ואני עדיין מחכים ללבנה, בא לנו בטירוף לשבת על הלבנה עם לחמים מעניינים ותוספות, היא עדינה לא חמוצה מידי בדיוק מהכול איזה כיף לי שאחותי הגדולה עושה את הדברים הטעימים האלו אשריך.

      אהבתי

  1. אם רוצים כדורי לבנה , אפשר אחרי 12-14 שעות בחוץ להכניס השק למקרר (לתלות מעל כד למשל, כך שימשיך לנקז נוזלים) למשך יממה נוספת. ליצור כדורים, להכניס לצנצנת עם שמן זית וזעתר. מ-ע-ו-ל-ה.

    אהבתי

    • לגמרי, כמה שיותר נוזלים מתנקזים הוא הופך יותר סמיך ויותר טעים. תודה יקירתי. עכשיו לפני שבועות אני מכינה הכל בכמויות כפולות כדי שיהיה לילדים מה לנשנש במהלך ההכנות… שיהיה חג שמח ומהנה.

      אהבתי

כתיבת תגובה