עוד עוגת משמשים נ ה ד ר ת!!

ביום שישי נדבק בי החשק להכין עוגת משמשים. ולמה התעורר בי החשק? כי מרוב התלהבות קנינו כל כך הרבה משמשים שפשוט כאב לי הלב ממה שעומד להיות איתם, כי תכל'ס אם לא הייתי מכינה עוגה חצי מהם היו נזרקים לפח ביום ראשון.
אבל העניין הוא שכבר דמיינתי לנו את שבת בבוקר, יושבים בגינה מקדימה (יש לי גם גינה מאחור)  עם השולחן החדש שלי והשמשיה החדשה שלי, שותים קפה ונהנים מעוגת פירות טובה.
על הדרך גם הכנתי ריבת דובדבנים כדי שגם אותה יהיה אפשר לאכול מוגשת על לחם קלוי בשבת בבוקר בגינה  על השולחן החדש…(טוב אתם כבר מכירים אותי, וזה ברור שאני גם מעלה תמונה של השולחן החדש שלי….).
נחמד לא? יכולים כבר לתאר את ארוחות הבוקר, צהריים וערב שאפשר לאכול עליו??? מרגישים ממש כמו בטבע, והתודות שמורות במלואן לגיסי המקסים שבנה לי את השולחן היפיפה הזה.
אבל לעניינינו, שולחן, עוגה מתכון. אז הנה המתכון מצורף.
 
עוגת משמשים
 
החומרים:
100 גרם חמאה
¾ כוס סוכר
3 ביצים
½1 כוס קמח
1 שקית אבקת אפייה
1 גביע שמנת חמוצה
14 משמשים נקיים מחרצנים שטופים וחתוכים לפרוסות
2 כפיות תמצית וניל
 
לציפוי:
½ כוס סוכר דמררה
½ כוס סוכר חום דחוס
 
אופן ההכנה:
לחמם תנור לחום של 180°.
לשמן תבנית עגולה בקוטר 24.
בקערת מערבל לערבב את החמאה עם הסוכר עד שמתקבלת תערובת קצפית.
בקערה קטנה לערבב את הקמח עם אבקת האפייה.
להוסיף לתערובת החמאה את הביצים, תמצית וניל, קמח ושמנת חמוצה ולערבב עד שמתקבלת עיסה אחידה.
לשפוך את העיסה לתוך התבנית המשומנת.
לסדר מעל את המשמשים, לשקע אותם קצת כדי שהעוגה תצא עסיסית.
לערבב את שני סוגי הסוכר (חום ודמררה) בקערה ולפזר מעל המשמשים.
להכניס לתנור ולאפות עד שקיסם אשר ננעץ בעוגה יוצא מעט לח.
לצנן מעט ולהגיש.
אפשר לפזר מעל גם מעט אבקת סוכר או ג'לי בטעם משמש.
 
 

9 תגובות

  1. תודות שמורות גם לך אחותי הגדולה והדואגת ששמרת לי חתיכה מגן עדן, אבל שטויות הפנקס פתוח והיד רושמת רוצה עוד קלישאות, הסנדלר הולך יחף אחות אופה, בשלנית ומעצבת ואחותה רעבה לחתיכת עוגה משמש………
    ועכשיו לענינינו איזה שולחן י פ ה מאיפה לך? תדברי עם גיסך גם אני רוצה כזה!!!!
    חוץ מזה ששבת הבאה זה נשמע לי מצויין עוגה טובה, ריבה טובה, ארוחת בוקר קלילה ואח"כ לחוף השקט מה רע? גם שולחן חדש גם אוכל טוב מה לא יכול להצליח? אז קבענו ותכיני גם את העוגיות האלו איך קוראים להן שאני והבן שלך אוהבים כל כך אההההה, אלפחורס. ונסיים בחומר למחשבה מי שאוכל לבד מת לבד

    אהבתי

    • כן, בסדר אחותי, הבנתי אותך. את רוצה פרוסת עוגה? בסדר אני אכין היום וישלח לך פרוסה הולך? לא חשבת לקבל עוגה שלמה בטעות נכון?
      וכדרך אגב את השולחן הכין לי בעלה של אחותי, אולי את מכירה אותה איזה גלית שרביט אחת… אם לא לא נורא, לא הפסדת, היא סתם קוטרית שכל הזמן מקטרת שהיא לא מספיקה לאכול את הדברים שאני מכינה. מה לעשות שהיא מגיעה באיחור והילדים שלי כבר טחנו את הכל?? העיקר לקטר ולקטר.

      אהבתי

      • לא, לא מכירה אותו, את בעלה של אחותך הזה, כי לא יוצא לי לפגוש אותו אני רואה אותו בערך כמוכם פעם ב………אבל תהיי מותק ותבקשי ממנו שיעשה לי ילד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וגם שולחן, אז קבענו שבת וכן לימור, אני כן רוצה עוגה שלמה ענקית ורק שלי בלי להתחלק לא עם הילדים שלך ולא עם הילדים שלי ותאמיני לי עם הכדורים שאני שותה לא כדאי להתעסק גם ככה אני לא ידועה בשפיותי
        ע ו ג ה שלמה כן!

        אהבתי

      • אחותי קצת פחות עם הכדור הכחול, קצת יותר עם הכדורים הלבנים. כנראה שהכחול משפיע עלייך לא טוב…. לגבי שבת קבענו, לגבי העוגה נעשה עסק… אני אכין יניח באמצע השולחן וכמה שתפסת תפסת הולך?
        אוהבת אותך אחותי הקטנה, סתם צוחקת איתך מבטיחה להכין לך עוגה רק בשבילך. שיהיה לך יום מקסים. נשיקות.

        אהבתי

  2. את יודעת מה עסק, שימי במרכז השולחן וכמה שתפסתי תפסתי, רק תרחיקי את רומי כי אנחנו לא רוצים שזה יגמר בבכי.
    אוהבת אותך בעולם אחותי הגדולה

    אהבתי

כתיבת תגובה