עוגת ספוג רטובה עם משמש וג'לי משמש

בוקר טוב לכולם, יום שישי הגיע ואיתו ההכנות לשבת.

היום מארחת את המשפחה לארוחת ערב,  מכינה דגים חריפים, עוף עם תפוחי אדמה בתנור, מפרום תפוחי אדמה וחצילים, שעועית ירוקה ואורז כתוספות, סלט חסה עסיסי, סלט חצילים במיונז, סלט  ביצים, ונראה מה עוד אני אחליט להכין בהמשך.

אבל הכי חשוב הקינוח, כמובן שהוא חייב להיות קליל (כדי שאפשר יהיה לאכול אותו אחרי ארוחה הזאת), כמובן שהוא חייב להיות פרווה (כי אי אפשר לאכול חלב אחרי בשר), והכי חשוב חייב להיות טעים (אחרת ייערפו ראשים), טוב לא באמת…. אממממ בעצם אולי.

אז חיפשתי וחיפשתי ובסוף מצאתי עוגה כזאת שאפשר להסיר ממנה את העניין החלבי והיא עדיין יוצאת מדהימה, רכה, נימוחה וטעיממממה!!

במילה אחת – יאמי.

אז הנה המתכון ובסופו איך כן להשאיר אותה חלבית ולהעשיר אותה במקרה של אירוח או חגיגה.

עוגת טורט עם משמשים וג'לי משמש

6 ביצים מופרדות

1 כוס סוכר

1 כוס קמח

5 כפות שמן

1 קופסת משמשים משומרים

1 חב' ג'לי משמש של אסם

להכנת העוגה החלבית להוסיף:

1 מיכל שמנת מתוקה 250 מ"ל

¾ כוס חלב

1 חב' פודינג וניל

אופן ההכנה:

להפריד את הביצים, להקציף את החלבונים עם 1 כוס סוכר.

לערבב את החלבונים עם השמן ולהוסיף לתערובת החלבונים בתנועות עטיפה עדינות,

להוסיף את הקמח בתנועות עטיפה.

לרפד תפנית עגולה, למרוח בשמן בצדדים, להעביר את התערובת לתבנית ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 160º.

להוציא מהתנור ולצנן. לחצות את העוגה באמצע לרוחבה ולהרטיב עם הסירופ של המשמשים, לכסות את העוגה ולהרטיב מעל.

לחתוך את המשמשים לפלחים או פשוט להניח אותם בחצאים על העוגה, להכין את הג'לי לפי ההוראות שעל החפיסה ולתת לו כמה דקות להצטנן ולהתקשות מידי, כשהג'לי קצת צמיגי לשפוך אותו על העוגה ולהכניס למקרר עד שהג'לי יתייצב.

אם מכינים עוגה חלבית:

מקציפים את השמנת המתוקה, החלב והפודינג וניל עד שנוצר מוס.

כשחותכים את העוגה לרוחב (ראו הוראות למעלה) אחרי שמרטיבים עם הסירופ מורחים את המוס על העוגה ומכסים עם החלק האחר של העוגה, את שאר העוגה מכינים לפי ההוראות שלמעלה.

 

 

מתויג:, , , ,

להשאיר תגובה

