לביבות כרובית ותפוחי אדמה

לביבות כרובית ותפוחי אדמה

חנוכה כבר כאן, ואיתו באה הלביבה הטעימה והעסיסית.

העניין הוא כזה, תמיד כשאומרים לביבה.. עוברת לי בגוף צמרמורת נעימה וטעימה של עונג, עצם המחשבה על חנוכה שמתקרב, מחזירה אותי לאווירה החמימה והכל כך בייתית של החג, עם הלביבות של אמא שלי והספינג' המדהים שלה עם החנוכייה המדהימה מנחושת שרשום עליה מעוז צור ישועתי וכמובן בהזדמנות הראשונה שאמא שלי הכניסה חנוכייה חדשה עם פתיליות שמן ישר העלמתי אותה והעברתי אותה אליי, כל אלה, הן התחושות שאני רוצה שימשיכו הלאה גם לילדים שלי, ומנסיון, הדרך הכי טובה לעשות את זה זה להכין את המאכלים האלה, ליצור את האווירה הזאת, עם הניחוחות המדהימים האלה, וזהו בעצם, כבר לבד תהיה הרגשה של חג באוויר.

ומה יותר טוב מלהכין לביבות?

בדרך כלל אני מכינה לביבות תפוחי אדמה, לפעמים לביבות עם ירקות ובשר, לפעמים לביבות ירק בתנור הפעם הכנתי לביבות כרובית ותפוחי אדמה ויש גם מרכיב סודי.

גם ככה הילדים שלי אוהבים כרובית, עכשיו בכלל התעלפו הילדים.

תהנו חברים

לביבות כרובית ותפוחי אדמה

לביבות כרובית ותפוחי אדמה

החומרים:

כרובית שלמה מפורקת לפרחים או חבילת כרובית סנפרוסט

4-5 תפוחי אדמה גדולים

1 בצל גדול

½ כוס פירורי לחם

½ כף מלח (אפשר יותר למי שאוהב)

1 כף אבקת מרק עוף

2 ביצים

1 כף גדושה מיונז

אופן ההכנה:

מבשלים את הכרובית בסיר עם מים רותחים וקצת מלח במשך רבע שעה עד שהיא מתרככת, מסננים מהמים, שוטפים ומועכים  עד שנוצרת תערובת מעוכה גס.

מגרדים את תפוחי האדמה והבצל וסוחטים היטב עד שלא נשארים בהם נוזלים.

בקערה גדולה מערבבים את הכרובית עם תפוחי האדמה, הבצל ושאר החומרים היטב עד שנוצרת תערובת אחידה.

מחממים שמן במחבת גדולה וכשהשמן רותח יוצרים מהעיסה עיגולים, מועכים את העיגולים לצורת לביבה ומטגנים כ – 2 דקות מכל צד עד שהלביבה משחימה.

מעבירים לקערה עם נייר סופג, מכסים בנייר כסף שישמור על החום, ומגישים חם.

 

 

 

מתויג:, , , , , ,

להשאיר תגובה

