לחם "משוך אותי" עם שום, עשבי תיבול וגבינות – Pull apart garlic, cheese and herb bread

לחם משוך אותי עם שום עשבי תיבול וגבינות
 
החורף הגיע במלוא הדרו,  וכן אין ספק שהוא הגיע עם המון גשמי ברכה, אז קצת קריר,  "קצת רטוב",  בדיוק מה שצריך ליום שבת משפחתי, טעים ומהנה.
ואם כבר יום שבת טעים, למה לא להכין לחם מדהים עם שום, עשבי תיבול וגבינות שימלא את הבית בריח נפלא, ויהפוך את ארוחת הבוקר לחוויה מדהימה.
הנה המתכון.. מקווה שתהנו, אני יודעת שאנחנו פשוט התענגנו.
 לחם משוך אותי עם שום גבינות ועשבי תיבול
 
לחם "משוך אותי" עם שום, עשבי תיבול וגבינות
 
החומרים:
 
תבנית אפייה של אינגליש קייק
לבצק:
500 גרם קמח
½ כף שמרים יבשים
½ כף מלח
½ כף סוכר
½ כף אבקת אפייה
¼1 כוסות מים בטמפרטורת החדר
½ כף שמן זית
 
 
למילוי:
1 ראש שום כתוש
¼ צרור פטרוזיליה קצוצה
¼ צרור כוסברה קצוצה
¼ צרור בזיליקום קצוץ
100 גרם גבינה מלוחה מעודנת מגורדת
150 גרם גבינת קשקבל מגורדת
100 גרם חמאה מומסת
 
אופן ההכנה:
בצק:
לערבב את הקמח עם השמרים, סוכר, מלח ואבקת אפייה, להוסיף חצי מכמות המים ולערבב, להוסיף לאט את יתרת המים תוך כדי ערבוב עד שכל החומרים מתגבשים לבצק.
להעביר את הבצק למשטח מקומח, להוסיף לבצק את שמן הזית ולערבב עד שנוצר בצק גמיש.
אם התערובת דביקה מידי אפשר להוסיף מעט קמח עד שהבצק הופך להיות גמיש.
להעביר את הבצק לקערה לכסות במגבת לחה וחמימה ולהניח להתפחה במשך שעה וחצי.
 
למאפה:
אחרי שהבצק תפח להוציא אותו מהקערה ולבחוש מעט עד שכל בועות האויר יוצאות.
לחלק את הבצק לשניים.
לקמח משטח ולרדד חלק אחד של הבצק  לריבוע אחיד.
לפרוס את הבצק לפסים ברוחב של 15 ס"מ (בערך ברוחב של התבנית).
להוציא הצידה 2 כפות מעשבי התיבול וכף מהגבינות.
למרוח את הבצק בחמאה, לפזר חצי מכמות עשבי התיבול, הגבינות והשום בצורה אחידה על הבצק,  להניח פס אחד על השני ולפרוס לריבועים אחידים.
להניח את הריבועים בצורה אנכית בתבנית.
לחזור על הפעולה עם החלק השני של הבצק עד שכל התבנית מתמלאה.
לפזר מעל את עשבי התיבול והגבינות שהפרדנו.
להניח בצד למשך חצי שעה לתפיחה נוספת ולהכניס לתנור שחומם מראש על 180°.
לאפות כ – 50 דקות במרכז התנור עד שהמאפה משחים מלמעלה.
להגיש חם.
 לחם משוך אותי עם שום עשבי תיבול וגבינות  לחם משוך אותי עם שום עשבי תיבול וגבינות
לחם משוך אותי
מתויג:, , , , ,

להשאיר תגובה

