פשטידת גבינות על מצע עלי פילו

המתכון המדהים הזה לקוח מספר הפשטידות : "פשטידות חלביות" של בני סיידא.
 
אחרי פעם אחת מתמכרים לחלוטין לשילוב של עלי הפילו, הפסטו והגבינות….
 
מאפה פילו מהיר עם גבינות ופסטו
 
החומרים:
 
לרוטב פסטו
 
2 כוסות דחוסות עלי ריחן (בזיליקום)
3 שיני שום קלופות
50 גרם צנוברים
100 גרם גבינת קשקבל או פרמזן מגוררת
מלח פלפל שחור גרוס
½ כוס שמן זית
 
למאפה:
 
150 גרם חמאה, מומסת
12 עלי בצק פילו, מופשרים ומכוסים בניילון נצמד או במגבת
250 גרם גבינה בולגרית, מפוררת
250 גרם גבינת קשקבל, מגוררת
4 ביצים
1 מיכל שמנת מתוקה.
 
תבנית מלבנית בגודל 20X30 ס"מ.
 
אופן ההכנה:
 
להכנת הפסטו: שמים במעבד מזון את כל מרכיבי הפסטו פרט לשמן, ומעבדים דקה. תוך כדי פעולת המכשיר מוסיפים בהדרגה את השמן לקבלת מחית אחידה.
מעבדים דקה נוספת ומעבירים לצנצנת.
מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות) משמנים את התבנית במעט חמאה מומסת. מורחים עלה פילו בחמאה מומסת ובכף פסטו, ומכווצים אותו מהשוליים כלפי המרכז, כך שמתקבל מעין דף מקומט עם בסיס שטוח. מניחים בפינת התבנית. מכינים באותו אופן את כל עלי הפילו ומניחים כל עלה "מכווץ" צמיד לקודם, עד שממלאים את כל התבנית. זורים מעל את הגבינות, טורפים את הביצים עם השמנת ויוצקים מעל.
אופים כ – 40 דקות עד שהמאפה מזהית.
מגישים חם עם יוגורט צונן.
 
זהו המתכון המקורי.
 
עכשיו לשיטה שלי…
 
כשאני מכינה את רוטב הפסטו אני מוסיפה פטרוזיליה, כוסברה, שמיר ומעט עלי נענע.
אני מכינה כמות גדולה יותר ולכן אני לא מוסיפה את גבינת הקשקבל או הפרמזן בזמן ההכנה אלא רק לפני השימוש ובהתאם לכמות של הפסטו שבו אני משתמשת.
במקום צנוברים אני מוסיפה לפסטו קשיו או פיסטוקים ואם אין לא חייב להוסיף כלום. הטעם של הפסטו טעים גם בלי קיטניות.
 
כשאני מכינה את הפשטידה אני לא מורחת חמאה מומסת על עלי הפילו מאחר והפסטו כבר ספוג בשמן זית מה שכן אני מורחת שכבה נדיבה של פסטו.
ודבר אחרון לא תמיד יש לי קשקבל במקרר אז כשצריך לאלתר אני מוסיפה מוצרלה מגוררת ולהגיד את האמת יוצא טעים באותה המידה.
 
שיהיה לכולם בתיאבון ותהנו…
 
 
מתויג:, , ,

3 מחשבות על “פשטידת גבינות על מצע עלי פילו

  1. גיליה טודורוס 25 באפריל 2014 בשעה 3:04 pm Reply

    מאמצת לשבועות 🙂

    אהבתי

    • romi's cookies 27 באפריל 2014 בשעה 6:57 am Reply

      תודה נשמתי היפה, באמת ממליצה מכל הלב, זה קבוע על השולחן בשבועות, ביחד עם עוד פשטידה אלופה, תסתכלי באתר :פשטידת פטריות ושמנת על מצע בצק עלים (חובה).
      ראיתי את הפוסט שלך על השולחן לחג ממש מדהים. שיהיה חג שמח ומהנה אהובתי.

      אהבתי

      • גיליה טודורוס 27 באפריל 2014 בשעה 7:07 am

        תודה מקסימה שלי, אני חולה על פשטידות, אנסה גם את השנייה,שיהיה חג שמח ומאושר

        אהבתי

להשאיר תגובה

