10 דברים שתמיד נמצאים אצלי במקרר או במקפיא

לכל משפחה יש רשימת קניות קבועה, יש את הדברים שהילדים אוהבים לאכול, יש את הכיבוד הקבוע לאירוח, יש את האוכל שמכינים מראש ומקפיאים, חלק מכינים לשבוע וחלקים לקופסאות, חלק מכינים מידי יום ביומו.
אצלי זה משתנה, ישנם ימי שישי שאני מכינה כמויות של אוכל ואז מקפיאה ויש לכל השבוע אוכל, וישנם ימי שישי שלא בא לי להכין מראש ואז נוצר מצב שכל יום אני מבשלת ארוחות מחדש, כנ"ל לגבי אירוח, לפעמים טורחים ומכינים דברים מיוחדים, ולפעמים מחפשים פתרונות פשוטים להכנת דברים טעימים בחצי זמן.
כמובן שיש חסרונות ויתרונות לכל אחת מהדרכים.
מה שכן, בשנים האחרונות ישנם דברים שהם קבועים אצלי במקרר, דברים שאני מכינה מראש באם ביום שישי או סתם אחרי קניה גדולה, ומלווים אותי  לאורך הזמן,  מקצרים לי את זמן הכנת הארוחות או העוגות, בייחוד בית שלי עם תחלופה כל כך גדולה של ילדים, ואורחים, תמיד טוב שיש דברים שאפשר לשלוף מהמקרר ומשדרגים את הארוחה או העוגה.
הנה רשימת ה – "10 דברים שתמיד נמצאים אצלי במקרר", יכול להיות שתאמצו חלק מזה.
 
ביצים קשות
סלט ביצים משודרג
באופן קבוע ביום שישי אני מבשלת 12 ביצים ומאחסנת עם הקליפה במקרר.
ביצים הולך עם הכל,  חתוכות ליד בורקסים,  כתוספת לסלט יווני, כארוחת ערב עם ירקות או סתם להכנת סלט ביצים ליד הארוחות.
 
 
תפוחי אדמה מבושלים
 
 סלט תפוחי אדמה וביצים
גם את תפוחי האדמה כמו את הביצים אני מבשלת מראש ומאחסנת במקרר.
פשטידות (פשטידת רועים), פירה, סלט תפוחי אדמה, סלט ירקות, מרק,  תפוח אדמה מוקרם,  תפוח אדמה בתנור, ועוד ועוד רעיונות שיכולים לפתור את ההתלבטות מה להכין היום לארוחת ערב.
 
 
רוטב פסטו
 רוטב פסטו
 
לפני שנגמרת לי הצנצנת אני מבקרת בשוק וקונה צרורות בזיליקום טריים, טוחנת אותם במעבד מוסיפה שמן זית ומלח ויש לי קבוע במקרר.
גם הפסטו הולך עם הכל, עם פסטה, על צנימים, כרוטב לסלט, לדגים אפויים בתנור,  כתוספת לפסטה, לשבלולי בצק עלים , כתוספת לחמאה, לפשטידות וסתם כממרח על השולחן.
 
 
עגבניות מרוסקות
 סלטים
בדרך כלל כשנשארות לי עגבניות עסיסיות מידי, אני קולפת אותם,  חותכת לקוביות ומבשלת עד שנוצר רסק אחיד ולא כל כך נוזלית, את הרסק הזה אני מאחסנת בקופסא (אחרי שהוא מתקרר כמובן) ומקפיאה.
ואז כל מה שנשאר כשאני רוצה להשתמש זה להוציא מהמקפיא ישר לסיר ולבשל, כרוטב לקציצות, רוטב לפסטה, סלט מבושל, על פיצה, כתוספת לתבשילים שונים, וככל העולה על דעתכם.
 
 לימון כבוש
 
בחורף כשהלימונים עצומים ויפים, אני פורסת אתם לפרוסות וכובשת אותם עם שמן  ומלח, מכינה 2-3 צנצנות נחמדות (האמת שאפשר כל הזמן, רק חשוב להקפיד שהלימונים יהיו גדולים ועסיסיים), זה משמש אותי לדגים החריפים, כתוספת לסלט, כסלט בפני עצמו,  האמת זה יכול להתאים לעשרות תבשילים, עוף, קציצות, ירקות.
 
 
בצק עלים מוכן  ומלווח
 שבלולי מלוואח ורוטב פסטו
 
חבילת בצק עלים במקרר נותנת הרבה פעמים פתרונות, אם זה לאירוח, כבסיס לפשטידות,  להכנת פוקצ'ות,  להכנת בורקסים, להכנת מקלות  טעימים בטעמים, לשבלולים בטעמים, ועוד ועוד. כנ"ל לגבי מלווח, איתו אפשר להשתמש בשלוף לשבלולים טעימים, או למלא בבשר טחון ולתנור.
 
 רסק תפוחים טבעי
 תפוחים
 
 
האמת, זה משמש אותי בעיקר לעוגות או במילוי לבצק עלים, אבל בגלל שאוהבים אצלי מאוד עוגות עם תפוחים אני מכינה מראש כמות גדולה של הרסק הזה, מחלקת לקופסאות ומקפיאה, ואז בהתראה קצרה ביותר מוציאה מהמקפיא, ומשתמשת כמילוי.
 
 חצילים קלויים, פלפלים קלויים (גמבה ופלפל ירוק), פלפל חריף קלוי
 סלטים
 
ביום שישי באופן קבוע אני שורפת ירקות שמשמשים אותי לסלטים החצילים משמים לסלט חצילים במיונז, או לחצילים עם טחינה. חוץ משני החצילים הרגילים שבשימוש אצלי אני שורפת עוד 2-3 חצילים, קולפת אותם, סוחטטת עליהם לימון טרי, מכניסה לשקית אטומה ולמקפיא. כשאני צריכה אני מוציאה  מפשירה מעל מסננת  ומשתמשת.
את הגמבות והפלפל החריף אני קולה, מאחסנת בשקיות אטומות ומכניסה למקפיא, ואז במהלך השבוע  לפני ארוחה, אני מוציאה מפשירה, מסננת מעט מוסיפה תבלינים, (שום, שמן, פלפל, מלח)  ומכינה סלטים.
 
פירות יבשים
 
 עוגת פירות יבשים לט"ו בשבט
באופן קבוע אני מקפידה לשמור במקפיא מבחר פירות יבשים (משמשים, שזיפים, צימוקים ותמרים זה הבסיס כמובן שיש אין סוף פירות יבשים ומה שנשאר לי מט"ו בשבט מאוחסן ומוקפא אצלי) כבת למשפחה מרוקאית חלק מהאירוח של אמא שלי היה פלטת פירות יבשים, ססגונית יפה וטעימה,  שלא לדבר על התבשילים המדהימים שמכינים עם פירות יבשים, הגרנולה, העוגות הנפלאות, המילויים, ועוד. עוגת פירות יבשים תמיד טעימה, לא רק בט"ו בשבט אלא גם במהלך השנה.
 
 
שקיות ירקות קפואים
 שעועית ירוקה
שקיות קנויות של ירקות קפואים זה דבר אדיר, לא יודעת איך הסתדרו לפני כן, שקית ירקות למרק , לשפוך לתוך מים רותחים ותוך רבע שעה יש מרק ירקות טעים וחם. אפונה, שעועית, גזר, כתוספות לארוחה, בשילוב עם אורז, למוקפץ, האפשרויות הן  רבות רק להפעיל את הדמיון והשמיים הם הגבול.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

מתויג:, , , , , , , , ,

כתיבת תגובה

