אורז בינגו למי שלא הצליח עד היום

20131129-170619.jpg
למי יוצא אורז נדבק? למי יוצא אורז קשה מידי? למי יוצא אורז רטוב מידי? למי יוצא אורז יבש מידי? למי נשרף הסיר בתחתית? למי יוצא אורז בטון? אז זהו… לכולנו.
בשלבים הראשונים שלי במטבח הצהרתי שאני יודעת להכין מנות מסובכות חוץ מ… אורז ופתיתים
אמא שלי וחמותי היו מלגלגות עלי… "אורז? הכי קל בעולם".
טוב אולי זה נכון היום, אחרי שלמדתי את השיטה אבל אז… סירים שלמים הושלכו לפח, והפרצוף של בעלי… פרצוף עצוב של מישהו שכל כך אוהב אורז ולא את העיסה שנמצאת אצלו בצלחת.
אז חברים, אל תיבהלו, יש שיטה!! בדוקה, מדוייקת שמוציאה אורז בדיוק לפי הספר "אחד אחד".
 
אורז בסיסי
 
החומרים:
2 כפות שמן
1 כוס אורז
2 כוסות מים רותחים
מלח ופלפל לפי הטעם
ניתן להוסיף גם מרק עוף.
 
אופן ההכנה:
בסיר בינוני על אש גבוהה מחממים 2 כפות שמן, מוסיפים את האורז ומערבבים עד שהאורז ספוג בשמן, מטגנים את האורז במשך דקה תוך כדי בחישה לסירוגין.
מוסיפים לאורז 2 כוסות מים רותחים, מלח ופלפל מערבבים היטב וכשהמים מתחילים לרתוח מנמיכים את האש, מכסים במכסה ומבשלים בדיוק 20 דקות.
לאחר 20 דקות מכבים את האש, בוחשים את האורז, מכסים במכסה ומשאירים מכוסה למשך כ – 10 דקות.
לפני שמגישים בוחשים את האורז שוב.
 
נכון שזה קל? יאללה לעבודה וספרו לי איך יצא.
בתיאבון.
 
 
 
 

20131129-170610.jpg

 

20131129-170632.jpg

 

מתויג:, ,

4 מחשבות על “אורז בינגו למי שלא הצליח עד היום

  1. אילנה 1 בדצמבר 2013 בשעה 11:53 am Reply

    יש לך גם הסבר למוגבלים לגבי אורז מלא??:)

    אהבתי

    • romi's cookies 1 בדצמבר 2013 בשעה 12:08 pm Reply

      היי אילנה, סורי, לא התכוונתי שהמתכון יגרום לאנשים להרגיש מוגבלים.
      אורז מלא צריך להשרות לפני כן במים פושרים במשך כחצי שעה, אחרי זה לשטוף היטב, לשים בסיר קצת שמן, לקלות כוס אורז כדקה ולערבב מידי פעם, להוסיף על כוס אורז 2 וחצי כוסות מים לכסות את הסיר ולבשל על אש נמוכה אחרי שהמים רתחו במשך 40-45 דקות, עד שנגמרים המים בסיר.
      לכבות את האש, לערבב את האורז, לכסות את הסיר שוב ולהשאיר מכוסה במשך כרבע שעה.
      לי זה הצליח, מקווה שגם לך. תספרי לי איך יצא ואם לא יצא טוב, ננסה עד שנצליח.
      שיהיה המשך יום מקסים וחג שמח יקירתי.

      אהבתי

      • אילנה 3 בדצמבר 2013 בשעה 10:25 am

        הכל ברוח טובה, אני מרגישה נפלא להגיד כשאני לא יודעת, ולשאול שאלות, ואני לא צעירה, ממש לא. להיפך אני שמחה שיש אנשים שלא רק מלהטטים בין המתכונים אלא גם מבינים שלא כולם מומחים ומדברים אלינו בגובה העיניים. אני אוהבת מתכונים פשוטים וכמו שתמיד אני אומרת שלי יסבירו לי כמו למוגבלת, ולמנוע טעויות. המון תודה לך שאת רגישה לפחות מוכשרים, ובסופו של דבר ובזכותך אנשים סביבי זוכים…. אז תודה לך, כה לחיי.

        אהבתי

      • romi's cookies 3 בדצמבר 2013 בשעה 10:37 am

        היי אילנה, שמחתי לעזור, המטרה של הבלוג היא לדבר לאנשים בגובה העיניים, גם אני כמוך לא אוהבת מתכונים מסובכים, משתדלת באמת לדאוג שכל המתכונים יהיו מובנים ושההסברים יהיו מפורטים. אשמח לשמוע במידה ותכיני משהו מהמתכונים שלי, איך יצא.
        תודה על הפירגון מאחלת לך יום מקסים והמשך חג שמח ומהנה.

        אהבתי

להשאיר תגובה

