עוגת פינה קולדה

עוגת פינה קולדה
העוגה הזאת תמיד מחזירה אותי לתקופה שבה הייתי תלמידת תיכון.
גדלנו בבית שוקק חיים, אומנם רק שתי בנות ובכל זאת.. תמיד הבית של ההורים שלי היה מלא, חברים שלנו, חברים שלהם, משפחה, מה הפלא שירשתי את האהבה העצומה הזאת לאירוח.
אז כן, בט"ו בשבט הזמנו את המשפחה הקרובה לחגוג ביחד את החג.
פרחים, פירות יבשים, עוגות וכמובן איך אפשר בלי לנצל את מזג האויר המדהים שהיה ולעשות על האש.
עיצוב שולחן לט"ו בשבט
הבן שלי חזר מהבסיס וזאת גם הייתה סיבה טובה לחגיגה וכמו תמיד כשאני שואלת אותו מה להכין לך, יש לו את האמירה הנחמדה הזאת… תפתיעי אותי.
אז הפתעתי. הכנתי עוגת פינה קולדה.
בפעם הראשונה שהכנתי את העוגה הזאת הייתי תלמידת תיכון ובדיוק ההורים שלי אירחו חברים, מצאתי את המתכון בחוברת לאשה ישנה והכנתי את העוגה.
אחת העוגות הראשונות והקצת יותר מורכבות שהכנתי ואין ספק, היא הצליחה. אני זוכרת כמה שמחתי כשכל האורחים התענגו ונהנו מכל ביס.
טוב מיותר לציין שאני אוספת מתכונים כרונית, כמעט כל מתכון שאני נתקלת בו מתוייק ונשמר.
בכל אופן הנה המתכון עם שינויים קטנטנים. תהנו.
עוגת פינה קולדה
עוגת פינה קולדה
החומרים לבסיס העוגה:
 
100 גרם פתיתי קוקוס
1 כוס סוכר
3 חלבונים
 
החומרים לעוגה:
3 כפות רום
1 קופסת שימורי פרוסות אננס
פחית קרם קוקוס
2 כפות ג'ילטין
2 מיכלי שמנת מתוקה
2 כפות סוכר
 
אופן ההכנה:
לחמם תנור לחום של 180° .
בקערת מיקסר להקציף את החלבונים במהירות גבוה ולהוסיף בהדרגה ½ כוס סוכר עד לקבלת קצף יציב.
בקערה נוספת לערבב את הקוקוס עם ½ כוס סוכר ולהוסיף לקצף בתנועות עטיפה.
לצקת את התערובת לתבנית עגולה משומנת היטב ולהכניס לתנור למשך 10-15 דקות, עד שהעוגה יציבה וקיסם שננעץ בתוכה יוצא יבש.
לצנן את העוגה.
לחמם על אש קטנה ¼ כוס נוזל אננס, להוסיף את הג'לטין ולערבב עד שכל הג'לטין נמס. לצנן.
להקציף 2 מיכלי שמנת מתוקה עם 2 כפות סוכר עד לקבלת קצפת .
במעבד מזון לטחון 3 פרוסות אננס, ½ כוס קרם קוקוס ורום.
להוסיף לתערובת האננס את הג'לטין המומס תוך כדי ערבוב.
להוסיף את התערובת לקצפת בתנועות עטיפה עד שנוצרת תערובת חלקה ואחידה.
 
הרכבת העוגה:
להרטיב את תחתית העוגה בנוזל האננס שנותר, לסדר מעל הבסיס את פרוסות האננס ולשפוך מעל את תערובת השמנת.
להכניס למקרר למשך שעתיים – שלוש עד שהעוגה מתייצבת.
אפשר לקשט בעזרת קצפת, דובדבנים, פרוסות אננס, קוקוס, ועוד אין סוף רעיונות.
 
תהנו.
 
 
 

20130130-205420.jpg

כתיבת תגובה

