קישואים מבושלים ברוטב חריף

אוכל, אוכל, אוכל, ועוד קצת אוכל. מפחיד לחשוב על זה אבל כל החיים שלנו סובבים סביב אוכל.
לפעמים בימי שבת אני מוצאת את עצמי מכינה ארוחת בוקר, בראנצ', ארוחת צהריים, ארוחת ארבע, ארוחת ערב ואם זה לא מספיק אז גם לקינוח איזה ארוחת לילה מאוחרת שחס וחלילה לא ילכו לישון רעבים הילדים המסכנים שלי. עכשיו, שלא תטעו אין תלונות בכלל, שיהיה להם לבריאות, אבל… הבעיה היא שנגמרים הרעיונות. (ולא, אני לא מבשלת בשבת מה שאומר שאני צריכה לדאוג מראש לצריכה מגוונת של… אוכל).
מזל שיש את אמא שלי!!
שתהיה רק בריאה האישה הזאת, אין סוף למתכונים שהיא שולפת מהשרוול, ואחד מהם זה המתכון שלפניכם.
מולטי מתכון, גם סלט וגם תוספת ליד מנה בשרית, אתם תחליטו לגבי השימוש. אצלנו בבית זאת מנה בפני עצמה.
היום החלטתי לשמח את הבן שלי ולהכין את המאכל הזה, האמת היא שהוא מכור לו ובכלל למאכלים חריפים.
אז בלי דיבורים מיותרים הנה המתכון ותהנו.
טיפ קטן לפני ההכנה, אם לא מתחשק לכם חריף אפשר להמנע מלהוסיף את הפלפלים החריפים וזה עדיין יוצא טעים מאוד.
 
 קישואים מבושלים וחריפים
 
החומרים:
 
6 קישואים בינוניים
1 בצל גדול חתוך לקוביות קטנות
2 עגבניות חתוכות לקוביות קטנות
3 שיני שום קצוצים לקוביות קטנות
1 פלפל חריף חתוך לעיגולים
½ כוס מים
¼ כף כורכום
1 כף פפריקה
1 כף אבקת מרק עוף
 
אופן ההכנה:
 
רוחצים את הקישואים, מגרדים את הקליפה בעזרת סכין (לא מקלפים) וחותכים כל קישוא ל – 8.
(לחתוך כל קישוא לחצי, את החצאים לחתוך שוב לחצי ואת החצי השני לחתוך שוב לחצי יוצא מכל קישוא 8 פרוסות קטנות צרות וארוכות).
בסיר בינוני לטגן את הבצל, העגבניות, השום והפלפל החריף טיגון קל.
להוסיף לסיר מים, כורכום ופפריקה ולהביא לרתיחה, להנמיך את האש ולהמשיך לבשל עוד כרבע שעה עד שהתערובת מסמיכה.
להוסיף את מרק העוף להביא שוב לרתיחה ולהוסיף את הקישואים החתוכים.
לכסות את המכסה ולבשל על אש קטנה כשעה.
מידי פעם לנער את הסיר כדי שהבצל והעגבניות לא ידבקו, להיזהר לא למעוך את הקישואים.
 
 
בתיאבון.
 
 

20120703-142322.jpg

20120703-142342.jpg

 

 

20120703-142618.jpg

9 מחשבות על “קישואים מבושלים ברוטב חריף

  1. אילנה 3 ביולי 2012 בשעה 1:01 pm Reply

    את כל כך מצחיקה אותי, (מזכירה לך אמא ל-5 -עוגת תפוזים) בסופי שבוע כשכולם נמצאים, אני מרגישה שזה "הכל כלול" כולל קפה ועוגה של 1700 ! ומתחננת בפניהם שיגידו מה הם רוצים, והתשובה הסטנדרתית – מה שבא לך – גורמת לי לתלוש את השיערות הארוכות שלי. לפעמים אמא שלי שתהייה בריאה עד 240 – ובפרט אחרי שאני אגיע ל-120 – לפעמים מכינה איזה מאכל שהילדים אוהבים , אני מ"קמבנת " עם הסיר הזה – ומרגישה שזכיתי בהגרלה על מאכל אחד לפחות שאני יכולה להוריד מסדר היום. תחזיקי מעמד, ותמשיכי להצחיק את הקוראים, כי אני תמיד מאחלת לילדים שלי שתהייה להם תמיד תמיד איזה סיבה קטנה לקום אם חיוך בבוקר, ואם לא מוצאים משהו במיידי שיסתכלו שמאלה או ימינה לבן/בת זוג להם ויגרמו להם לכך. לו יהי.

    אהבתי

    • romi's cookies 3 ביולי 2012 בשעה 3:11 pm Reply

      אילנה את נהדרת. גם התיאורים שלך מצחיקים אותי, כשאת מתארת דברים זה מרגיש כאילו זה קורה אצלי, והעיקר החיוך, כל השאר שטויות, חיוך ובריאות זה מה שחשוב בחיים (ביננו גם קצת כסף לא מזיק…) והעיקר להנות מהחיים.

      אהבתי

      • אילנה 3 ביולי 2012 בשעה 3:18 pm

        מדברת מגרוני, מילים כדורבנות, החיוכים מביאים את הבריאות והבריאות את החיוכים, (והכסף "יותר עדיף") – יביא לשניהם עוד כמה סיבות …..

        אהבתי

      • romi's cookies 3 ביולי 2012 בשעה 3:21 pm

        חחחח אמן ואמן.

        אהבתי

  2. ronit 6 ביולי 2012 בשעה 9:46 am Reply

    שלום רב,
    באיזה פלפל חריף מדובר? ירוק או אדום ? האם את מוציאה לו את הגרעינים ?
    בתודה.

    אהבתי

    • romi's cookies 6 ביולי 2012 בשעה 10:53 am Reply

      זה באמת לא משנה אני מוסיפה פלפל ירוק חריף אפשר גם פלפל צ׳ילי אדום בלי גרעינים. אפשר גם בלי העיקר שייצא טעים. ותיידעי אותי איך יצא?!

      אהבתי

  3. ד 4 באוקטובר 2012 בשעה 7:17 pm Reply

    יצא מאוד טעים!

    אהבתי

  4. אופירה 21 בנובמבר 2015 בשעה 10:19 am Reply

    מתכון מצויין. אני משתמשת בתרסיס-שמן. כמו כן, הקטנתי בחצי את כמות מרק העוף (נתרן…..) ובסוף הבישול, לאחר כיבוי הגז: שמיר קצוץ.

    אם למישהו יש מתכונים נוספים למתכון דיאטטי של 1. קישואים… 2. שומר. – אשמח לקבל במייל.
    תודה.

    אהבתי

    • romi's cookies 21 בנובמבר 2015 בשעה 9:31 pm Reply

      ואוו אופירה, קודם כל ערב טוב ושנית, נשמע מעולה שמיר קצוץ, כמו כן, אהבתי את את רעיון תרסיס השמן ופחות מרק עוף. אין ספק שצריך לעבור לבישול בריא. תודה על העצות ושמחה שנהנית. שיהיה שבוע נפלא ובריא. לימור.

      אהבתי

כתיבת תגובה

