המימונה בדרך…. (מרציפן בייתי)

אני לא יודעת לגביכם, אבל אצלנו המימונה זה ממש משתה.
כל שנה נאספים משפחה, חברים, חברים של חברים, חברים של החברים של החברים,  יחד עם החברים של החברים, חברים של המשפחה וכן הלאה וכן הלאה בבית הקטן והמקסים של אמא שלי. (למרות שזה נשמע ככה, זה לא בית כפרי קטן).
וכל שנה מחדש אמא שלי מצליחה להפתיע במזנונים מדהימים עמוסים בעוגיות נפלאות ויפייפיות  אשר מדיפות  ריח נפלא של מי ורדים, מרציפן, דבש ושוקולד. והטעם… טוב 100 עמודים לא יספיקו כדי לתאר את טעם המרציפן האפוי, או המרציפן הטבעי בשילוב של פירות יבשים שכל ביס מרגיש כאילו הגענו לגן עדן.
אי אפשר גם לתאר את סלסלות השומשום המלאות במבחר אגוזים שקדים ודגנים מקורמלים.
או את עוגיות המרציפן המצופות שוקולד מריר, ושוקולד לבן…
כמו שאמרתי 100 עמודים לא יספיקו כדי לתאר את העוגיות המדהימות האלה.
כמובן שקיים גם מזנון של ריבות שעשויות עם המון אהבה מפירות טריים.
ולא נשכח את המופלטה. … מרוחה בחמאה ודבש ומגולגלת לגליל מתוק.. מתוק… מתוק… בצקי וטעים ברמות מדהימות.
כן חברים, המימונה בדרך… ואני כבר מצפה בקוצר רוח לרגע שהיא תגיע. מבחינתי להתחיל את חג הפסח ישר במימונה…
 
טוב ואני מבינה שאי אפשר להשאיר אתכם עם טעם בפה אז הנה מתכון בסיסי להכנת מרציפן.
 
אשמח לתגובות.
 
 
 
מרציפן – מתכון בסיסי
 
החומרים:
1 ק"ג שקדים לבנים טריים וקלופים
קילו סוכר
6 כפות גדושות קליפת לימון מגורדת
 
אופן ההכנה:
לטחון גס את השקדים במעבד מזון.
היחס הוא : 3 כוסות שקדים טחונים – 1 כוס סוכר – 2 כפות גדושות של קליפת לימון וקליפת תפוז מגורדות.
לערבב היטב  את השקדים הטחונים, סוכר וקליפת לימון  ותפוז, לפי היחס.
להכניס את התערובת למעבד מזון ולטחון שוב עד שנוצר בצק.
אפשר לאחסן במקרר למספר ימים  או במקפיא עד אין סוף.
 
 
באופן אישי:
אני באופן אישי קונה שקדים טריים עם הקליפה שלהם, משרה אותם במים חמים והקליפה יורדת בקלות, לאחר מכן אני מפזרת את השקדים הקלופים בתבנית ומייבשת אותם במשך כמה שעות בשמש.
עכשיו השקדים מוכנים לעבודה..
 
 
 
 עוד לפסח:
 
פינוק של עוגיות  יין  עם מוס שוקולד ומוס וניל.
 
 
 

5 מחשבות על “המימונה בדרך…. (מרציפן בייתי)

  1. Winnie 9 באפריל 2012 בשעה 1:11 pm Reply

    קודם כל תודה על המתכון
    אני אגלה לך סוד(אבל אל תצחקי עלי…) לא זוכרת שאכלתי פעם מרציפן בכלל….

    שאלה – יש לי איזה מתכון של עוגה שיש בה מרציפן אבל מגורד. אז בעצם אפשר לשים במקום שקדים טחונים, או שזה לא יצא אותו הדבר?

    בנתיים – מועדים לשמחה!

    אהבתי

    • romi's cookies 9 באפריל 2012 בשעה 2:30 pm Reply

      חג שמח מותק, לגבי המתכון, בכיף העונג כולו שלי. לגבי זה שלא אכלת מרציפן אני לא צוחקת, אני עובדת עם הרבה מאוד חברה שאף פעם לא היו במימונה ולא הכירו את המתכונים האלה עד שפגשו אותי.
      לגבי העוגה, מרציפן זה שקדים וסוכר טחונים ביחד, עד שנוצרת עיסה טעימה להפליא לא נראה לי ששקדים טחונים יכולים להפיק את אותו הטעם, אבל תמיד אפשר לנסות, מקסימום יצאה עוגה אחת פחות טובה…
      בינתיים שיהיה המשך חג מקסים מהנה ופורח.

      אהבתי

      • וויני 9 באפריל 2012 בשעה 2:57 pm

        תודה רבה על התשובה. אני גם אנסה את העוגה, ואולי אוסיף טיפה סוכר

        מצפה כבר לראות את מתוקי המימונה שלך
        ואם מרציפן לא אכלתי, אבל מופלטה בטח שלא

        מועדים לשמחה

        אהבתי

  2. גיליה טודורוס 10 באפריל 2012 בשעה 7:51 pm Reply

    אין כמו המימונה, חגיגה לעיניים ולבטן :))

    אהבתי

    • romi's cookies 13 באפריל 2012 בשעה 12:45 pm Reply

      חגיגה ליצירתיות, לעיניים, לבטן, לירכיים, ולעוד כמה מקומות שהממתקים המדהימים האלה מתיישבים בהם וקשה להיפטר מזה אחרי זה🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה

