ריבת תאנים מיובשות בתערובת תבלינים אקזוטית

 מה כבר אפשר לעשות עם תאנים מיובשות חוץ מאשר לאכול אותם?
 
האמת יש לא מעט דברים שאפשר לעשות.
כמו שכבר ציינתי אני בעיצומו של נקיון לפסח, אני מהקיצוניות האלה שלפני פסח מפנות את כל הארונות והמקררים ודואגות שלא יישאר זכר לחמץ. עם הרוב אני משתמשת אבל מה שנשאר הולך למחסן (אפרופו מחסן ראו פוסט קודם ותבינו על מה אני מדברת…)  או שמאוחסן במקפיא קטן אחד,  אטום היטב עם נייר צלוטייפ חום, כזה שלא משאיר שום דבר ליד המקרה.
אבל נתחיל מהתחלה, השבוע אחד מהחברה שאני עובדת איתם, בחור דרוזי מקסים, שבדרך כלל מפנק אותנו במבחר עצום של מטעמים שאמא שלו מכינה, הביא ריבת תאנים מיובשים (תערובת מדהימה של תאנים ואגוזים, מתובלת בניחוחות וטעמים אקזוטיים של  ציפורן, קינמון והל)  ונזכרתי שיש לי במקרר קופסה עם מלא פירות יבשים שנשארה מט"ו בשבט.
כמובן שאיך שהגעתי הביתה ניגשתי למקרר שלפתי את הקופסה והתחלתי לבדוק מה יש בתוכה, נגיד את זה ככה, ידעתי שיהיו בה תאנים ואגוזים, ושמחתי שיש לי הזדמנות להשתמש בהם לפני שאני אצטרך לאחסן אותם.
 
הכנתי, יצא מדהים. ממליצה בחום.
 
תאנים מיובשות מבושלות בתבלינים אקזוטיים – (ריבת תאנים)
 
החומרים:
 
15 תאנים מיובשות
50 גרם אגוזי מלך קצוצים גס
½ כוס סוכר
כוס מים
½ כפית ציפורן
½ כפית קינמון
½  כפית הל
מיץ מ – ½ לימון
 
אופן ההכנה:
 
לחרוץ את התאנים לאורכם, לא לחתוך אותם לשניים, לחתוך דופן אחת בלבד כמו לפני מילוי, ולהכניס אותם לסיר בינוני.
לקצוץ  את האגוזים לחתיכות גסות ולהוסיף לסיר.
להוסיף לסיר את שאר החומרים: סוכר, מים,  ציפורן, קינמון, הל ומיץ לימון ולבשל על אש גבוהה עד שהסוכר נמס והנוזלים מתחילים לבעבע.
להנמיך את האש ולבשל במשך כחצי שעה עד שכל הנוזלים נספגים בתאנים.
לכבות את האש, לצנן, ולהגיש.
אפשר לאחסן בקופסה במקרר כשבועיים או במקפיא עד שנה.
 
 
 
 
 
 
 
מחשבה אחת על “ריבת תאנים מיובשות בתערובת תבלינים אקזוטית

  1. וויני 15 במרץ 2012 בשעה 9:52 pm Reply

    תבשיל מגניב לגמרי, והתמונות מעוררות תיאבון
    לפי המרכיבים זה חייב להיות מאדדדדדדדדדד טעים
    לצערי, אנחנו לא יכולים לאכול תאנים מיובשות (מטעמי כשרות) אחרת הייתי רצה להכין

    אהבתי

להשאיר תגובה

