ריבת תות שדה

 
 
איזה דבר מבאס זה להחליק? מילא החלקת , נתפסת במשהו או מישהו וחוץ מזה שכולם צחקו והאגו שלך קצת נפגע יצאת מזה בשלום. אבל תארו סיטואציה שכל הבית מוצף מים ואת מגלה את זה בעצם כשאת הופכת ללוליינית ומתעופפת באויר, אופס, לא נעים! מילא לא נעים, כואב!!
עכשיו למה אני מספרת את זה? כי זה בדיוק מה שקרה לי לפני שבוע וחצי. הצפה, לוליינות, נפילה על הגב, כאבי תופת ו… מנוחה ארוכה בבית. פשוט מושבתת בבית. אז קודם כל זאת הסיבה להיעלמות הארוכה שלי מהבלוג אבל יותר חשוב זאת הסיבה להיעלמות הארוכה שלי מהמטבח, והכי נורא זה כשאת מושבתת במצב ישיבה/שכיבה זה שפתאום בא לך לעשות את כל הדברים שפיזית ספציפית עכשיו את לא יכולה!
אפייה, בישול, נקיון, סידור, עיצוב, ריצה, התעמלות , כושר (לא שעשיתי הרבה לפני אבל פתאום יש חשק כאילו שאני מינימום מתעמלת באולימפיאדה) אפילו טיפוס על האוורסט  נראה עכשיו כמו משהו מפתה.
אז זהו שזה רק נראה, תכל'ס אסור לי להתאמץ. כל מה שאני יכולה לעשות זה בישיבה או שכיבה.
סבבה. בהתחלה הובאו אליי על מגש תותים, קערה, סוכר ושני לימונים. זה כל מה שהיה צריך בשביל להכין את ריבת התות שדה הנפלאה הזאת, וכמובן מישהו שיבחש אותם בסיר… אז בהצלחה והנה המתכון.
 
 
 
 
החומרים:

1 ק"ג תות שדה נקיים ושטופים.

¼ 1 ק"ג סוכר

קליפה מגורדת מ – 2 לימונים

מיץ מלימון 1 גדול

אופן ההכנה:
בעזרת מזלג מרסקים גס חצי מכמות התותים ומניחים בקרקעית סיר גדול, מוסיפים מעל את התותים השלמים, את מיץ הלימון ואת קליפת הלימון ומחחמים על אש נמוכה. לאחר שהתותים מתחילים לבעבע מוסיפים את הסוכר וממשיכים לבשל על אש נמוכה עד שהסוכר נמס. מגבירים את האש וממשיכים לבשל את התותים עד שהם רותחים, לאחר מכן על אש בינונית מבשלים את התותים כשעה עד שהריבה מוכנה מסירים את הקצף שנוצר, מצננים ומכניסים לתוך צנצנות מעוקרות. חשוב לציין שני דברים כאשר מכינים ריבה אחד: את נקודת הקרישה. מה זה אומר נקודת קרישה? הרגע בו הריבה הופכת מריבה טעימה רכה ומפנקת לריבה מקורמלת וקשה. כדי לבדוק אם התותים מוכנים הכניסו לפני תחילת הבישול צלחת למקפיא. אחרי שבישלתם את התותים הוציאו את הצלחת וטפטפו מעט מהריבה על הצלחת אם הריבה נקרשת מיד הריבה מוכנה לאכילה אם היא עדיין נוזלית היא עדיין לא מוכנה. הדבר השני: עיקור הצנצנות. מרתיחים סיר עם מים מניחים בפנים את הצנצנות ל – 10 דקות עד רבע שעה ומוציאים, תוציאו את הצנצנות בעזרת מלקחיים או כף מעץ אבל מה שלא יהיה אל תגעו בצנצנות בידיים. תניחו אותן בצד ואחרי שהריבה מוכנה פשוט שיפכו את הריבה לתוכן. את אותה הפעולה עשו בסיר קטן עם המכסים. חשוב להוציא את הקצף שנוצר על פני התותים כי הוא פוגע בטעם ובמרקם. ועוד משהו לסיום, אחרי שמילאתם את הצנצנות בריבה וסגרתם את המכסה היטב, תהפכו את הצנצנת שתעמוד על הראש (על המכסה) כחצי שעה, הדבר יוצר ואקום.
שמש, ריבה ביתית וטוסטים מה יכול להיות יותר טוב מזה
  
תמונה סתם בשביל הכיף
  
ועוד אחת בשביל הכיף….
 
 
 

4 תגובות

  1. מצטרפת לאיחולי ההחלמה. הריבה נראית מצויין, והתותים בארץ הם באמת משהו מיוחד, פה עוד לא התחילה העונה אבל אני אשמור לי את המתכון הזה.

    אהבתי

כתיבת תגובה