חמאת פסטו ובצל ירוק

 
 
"טעים?" שאלתי, "מאודדדד" ענו  לי הזעטוטים  שלי ביחד…. וזהו, זה הספיק, ידעתי שהצליח לי.
אבל נתחיל מהתחלה.
בימי שישי אני מבקרת בשוק, חולה על שווקים, ויש שוק אחד מיוחד שאני לא מוותרת עליו, הוא פועל רק בימי שישי ויש בו הכל מכל וכל.
הקניות שלי בדרך כלל הן קבועות אבל מידי פעם אני גם מוצאת הפתעות שלא מתאימות בדיוק לעונה ואז בכלל אני חוגגת.
ירק זהו מצרך חובה אצלי בבית, כוסברה, פטרוזיליה, שמיר, בצל ירוק,  שיבה, נענע וכמובן בזיליקום, אחרת איך אני יכין את רוטב הפסטו המדהים הזה שכולם אוהבים.
ואם כבר פסטו אז למה לא למרוח אותו על טוסט מרוח בחמאה או שיותר טוב למה לא לערבב אותו עם חמאה ולמרוח על טוסט? ואתם יודעים מה, גם בצל ירוק לא יזיק כאן…. טוב יצא שילוב מדהים.
כשסיימתי להכין  כמובן שדבר ראשון שעשיתי היה לצלם את  "יצירת האומנות" ובדיוק כשעברתי ליד הילדים עם המגש הם אמרו "איזה ריח טוב…" אז קירבתי את הצלחת לאף שלהם ושאלתי אם הם רוצים פרוסה עם חמאה כזאת….
שאלה רטורית כמובן, והתגובה… טוב זאת כבר השורה הראשונה של הפוסט.
 
הנה המתכונים לרוטב פסטו ולחמאת  פסטו ובצל ירוק…
 
לרוטב פסטו:
 
 החומרים:
 
2 כוסות עלי בזיליקום
4 שיני שום קצוץ
¼ כוס צנוברים
½ כוס שמן זית
½ כוס פרמזן מגורר (לא חייב)
פלפל גרוס ומלח (לפי הטעם)
 
 
אופן ההכנה:
 
 להכניס את הבזיליקום, הצנוברים, השום, פלפל ומלח  למעבד מזון ומעבדים לתערובת קצוצה.
  מוסיפים את השמן לתערובת בזרם אחיד. (לא להפסיק את פעולת המעבד).
  לבסוף מוסיפים את הפרמזן (לא חייב)

חמאת פסטו ובצל ירוק
 
החומרים:
 
200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1 כף גדושה רוטב פסטו
2 בצלים ירוקים כולל העלים
 
אופן ההכנה:
 
להכניס את כל החומרים לתוך מעבד המזון ולעבד עד שהכל מתערבב.
לפרוס נייר כסף על משטח עבודה ולהעביר את החמאה לנייר הכסף, לגלגל  את החמאה  עטופה בנייר כסף לגליל ולהכניס למקרר למשך כשעה.
להוציא את החמאה, להפריד מנייר הכסף,  לפרוס לפרוסות  ולהעביר לכלי איחסון.
 
 
מתויג:

להשאיר תגובה

