קאפקייקס שיש

 
 
 השבת בפתח, אצלנו בשבת בבוקר הבית הופך להיות מרכז מבקרים, ושלא תבינו לא נכון, אני לא מתלוננת, להיפך אני פשוט אוהבת את זה, הראשון מגיע אבא שלי, בקבוק הבירה הקר כבר מחכה לו במקרר לצד פיצוחים טעימים, אחר כך מגיעה חברה שלי, קארין, שכמו שציינתי כאן  היא מבקרת האיכות שלי, כל דבר חדש שאני מכינה עובר דרכה ומקבל ביקורת לא משוחדת, קארין מגיעה עם הבן הקטן והמקסים שלה רועי, אחריה מגיעים החבורה ממול, למה החבורה ממול כי אלו הם שני הבנים של השכנה שלי (שהם חלק משלישיה מקסימה ומדהימה אבל בשעות האלה הבת עדיין ישנה), אמא שלהם מידי פעם עושה גיחה (לא תמיד,  בדרך כלל כשלא קר בחוץ ורק אם היא סיימה לנקות את הבית המצוחצח שלה כי היא בעצם חולת נקיון (ממש כפייתית)  ונציין את העובדה שהיא אלופה בהכנת עוגות ועוגיות בבישולים ובעוד מליון ואחת דברים מדהימים ) כשאחותי גרה לידי (מעבר לכביש) גם היא היתה עושה גיחה מידי פעם עם הילדים אבל לצערי היא עברה קצת יותר רחוק ממני (רחוב וחצי) אז היא מתעצלת ללכת את הדרך ברגל… וזהו, ועכשיו מתחילה החגיגה.
בירה, שתיה קלה, נס קפה חובה כמובן,שוקו, תה עם נענע,  עוגות, עוגיות, פיצוחים, בקיצור שבת בבוקר של כיף!!!
אני לא יתבייש לספר שיש בשלוף גם עוגת שמרים מדהימה שבעלי מביא מקונדיטוריה בקרית ים וכמובן מטעמים שאני מכינה.
אחת מהעוגות שמככבות אצלי ביום שבת בבוקר זאת עוגת השיש הטעימה הזאת, רק שהפעם החלטתי במקום להכין אותה בתור עוגה להכין אותה בתור קאפקייקס, וזה הצליח.
 
 
אז הנה מתכון טעים
 
עוגת שיש/ קאפקייקס שיש
 
החומרים:
6 ביצים
½1 כוס סוכר
¾ כוס שמן
2 שקיות סוכר וניל
מעט תמצית וניל
½ כוס מיץ תפוזים
½2 כוסות קמח 
 1 שקית אבקת אפייה
2 כפות שוקולית/קקאו
 
אופן ההכנה:
לחמם תנור לחום בינוני 180 מעלות  ולשמן עגולה 26 או תבניות מאפינס מתאים ל – 17 מאפינס גדולים.
להפריד את הביצים לחלבונים וחלמונים.
בקערת מיקסר להקציץ את החלבונים עם ½ כוס סוכר.
בקערה נוספת לבחוש את החלמונים עם 1 כוס סוכר, שמן, סוכר וניל, תמצית וניל והמיץ תפוזים. 
לאחד את שתי התערובות בתנועות עטיפה.
להוסיף את הקמח בהדרגה  בתנועות עטיפה עד שכל הקמח נבלע.
לשפוך מחצית מהבצק לקערה אחרת להוסיף שוקולית או קקאו ולבחוש.
להכנת עוגה: לשפוך מהתערובת הלבנה לתבנית אפייה ולהוסיף את התערובת החומה בתנועות סיבוביות קלות (לא לערבב לחלוטין) עם מזלג.
להכנת מאפינס: לשפוך מהתערובת הלבנה עד למחצית השקעים ולהוסיף כרבע מהשקעים  בתנועות סיבוביות (לא לערבב לחלוטין) בעזרת מזגל מהתערובת החומה.
את העוגה יש לאפות כ – 40 דקות או עד שקיסם אשר ננעץ במרכז התבנית יוצא יבש. את המאפינס יש לאפות כ – 30 דקות ולבדוק מידי פעם בעזרת קיסם אם הם מוכנים.
 
 
 
ללא אבקת סוכר
 
 

אחרי קצת איפור (אבקת סוכר) יצאו חתיכים קטנים

 
 

מתויג:

מחשבה אחת על “קאפקייקס שיש

  1. yael 1 בדצמבר 2011 בשעה 11:44 am Reply

    איזה כיף לכם בשבתות…יופי של פוסט ממש אהבתי!

    אהבתי

כתיבת תגובה

