ברביונים (סופגניות מהירות ומדהימות)

 חנוכה
ברביונים, סוג של סופגניה חמה, מתוקה ומדהימה… עכשיו… אתם בטח שואלים את עצמכם מה זאת המילה הזאת, טוב, אז הכוונה היא לא לסידרה המצויירת שהייתה עם ברבאבא וברבאמא ושאר הברביונים הילדים שלהם (שהיתה מקסימה ומתוקה בצורה יוצאת מן הכלל) ממש כמו הסופגניות האלה,  למרות שבעצם משם הילדים שלי לקחו את המילה,  וכמו שאתם רואים לסופגניות המדהימות שלפניכם יש צורה של "ברביונים".
את הסופגניות האלה פשוט קל להכין, מכינים בלילה ובעזרת שתי כפות מכניסים את הבלילה לשמן רותח, ברגע שהבלילה באה במגע עם השמן היא שוקעת מעט וכשהיא צפה בחזרה למעלה היא מקבלת צורה של ברביונים עם ידיים רגליים וגוף תפוח ושמנמן, וכאן מגיע הקסם אחרי ששופכים על זה מעט סירופ מייפל או שוקולד (או שניהם ביחד) ומפזרים קצת אבקת סוכר, לא תאמינו איזה סופגניות רכות חמות מתוקות ומדהימות יוצאות.
 
חנוכה
 
או קיי חברים אז יאללה לעבודה.
 
סופגניות ברביונים
 
החומרים לבלילה:
 
350 גרם קמח רגיל
1 שקית אבקת אפייה
1 שקית סוכר וניל
2 ביצים
קורט מלח
2 כפות סוכר
1 אשל
 
אופן ההכנה:
 
לערבב היטב את כל החומרים לבלילה אחידה ולהקפיד שלא יישארו גושים.
בסיר רחב לחמם שמן עמוק, לצקת בעזרת 2 כפות מהבלילה לתוך השמן ולטגן היטב משני הכיוונים עד שהסופגיה זהובה.
באופן אישי אני מטגנת סופגניה אחת ובודקת אם היא עשויה טוב מבפנים וככה אני יודעת אם השמן חם מידי ואת זמן הטיגון של כל סופגניה.
אחרי הטיגון מעבירים לצלחת עם נייר סופג ומספיגים את השמן.
 
להגשה מפזרים מעט סירופ מייפל, סירופ שוקולד ואבקת סוכר.
 
דרך נוספת להגשה:
להמיס 200 גרם שוקולד חלב/מריר/לבן ביחד עם שמנת מתוקה מעל בן מארי לצפות את הסופגניות ולפזר מעל סוכריות צבעוניות/קוקוס/פירורי פתי בר ועוד כיד המלך.
 ווואללה ( 'voila – "הנה" בצרפתית)… סופגניות חמות מתוקות ומדהימות.
 

חנוכה

חנוכה

8 תגובות

  1. אני די גרועה בכל מה שקשור בטיגון בשמן עמוק.. איך היית ממליצה בדיוק לטגן אותן? מה סופגנייות בכל נגלה במחבת? כמה עמוק צריך להיות השמן? האם כדאי להחליף שמן באמצע הטיגון?

    אהבתי

    • שלום לך עלמה, כשאני הכנתי את הסופגניות, מילאתי סיר בינוני בשמן, בערך שליש סיר, הסופגניה הראשונה היתה "ניסיון" הכנסתי מעט מהבלילה לתוך השמן וכשראיתי שהיא צפה למעלה הבנתי שהשמן רותח ואפשר לטגן. הסופגניות תופחות מעט אז אפשר להכניס כ – 2-3 סופגניות וכשהן צפות למעלה ותופחות אפשר להמשיך ולהוסיף מהבלילה סופגניות לתוך הסיר. בסיר בינוני יצא לי בערך 7 סופגניות בכל נגלה. הטיגון של הסופגניות הוא מהיר ככה שאין צורך להחליף שמן, אבל, אם את רואה שהשמן מעט משחיר ושהוא בעצם כבר שרוף אז כדאי להחליף. בכמות שבמתכון יוצאות בערך 50 סופגניות.
      אני מאחלת לך בהצלחה ובטוחה שיצאו לך סופגניות מדהימות, אשמח לענות על שאלות נוספות ולייעץ. שיהיה חג חנוכה שמח לך ולבני ביתך.

      אהבתי

    • היי, הבלילה צריכה להיות במרקם שמזכיר גבינה לבנה, לא רכה מידי ולא סמיכה מידי, את יכולה להוסיף מעט נוזלים כדי לדלל אותה.
      בהצלחה, תודיעי לי איך יצא ואם את נתקלת בבעיות אשמח לעזור.

      אהבתי

  2. הבצק לא יכול להיות בלילה עם 2.5 כוסות קמח וביצה 1 ואשל 1 צריך להוסיף נוזלים. גם הבצק לא מתוק ולא טעים. הוספתי רוויון כדי לדלל את העיסה. לא מומלץ.

    אהבתי

    • ממש ממש מצטערת שהבלילה לא הצליחה לך, הוספתי למתכון עוד ביצה, ולא, לא צריך להוסיף עוד נוזלים. הבלילה לא אמורה להיות מתוקה ולא אמורה להיות נוזלית היא אמורה להיות עיסתית כדי שלא תתפרק בזמן הטיגון. מעבר לכך כשמפזרים אבקת סוכר, סירופ מייפל או סירופ שוקולד הברביונים יוצאים טעימים.
      שוב עניין של טעם אישי. מקווה ששאר המתכונים בבלוג ימצאו חן בעינייך. שיהיה המשך יום מקסים וחג שמח ומואר.

      אהבתי

      • עשיתי את המתכון עם קמח מלא
        הוספתי ביצה ו-3 כפות גבינה לבנה…
        יצאו אחלה סונגיות (ככה בתי הקטנה קוראת להן)
        פיזרתי מעל אבקת סוכר ושוקולד מומס…
        מתכון מומלץ!!!

        אהבתי

      • תודה רבה אורית, מצטערת שלקח לי כל כך הרבה זמן להגיב, קצת עסוקים, בכל זאת, תודה על המתכון החדש, גם אני ניסיתי אחרי שרשמת ובהחלט יצא מדהים. תודה תודה.

        אהבתי

כתיבת תגובה