קאפקייקס שוקולד תפוז

קאפקייקס, עוגה קטנה, או שבתרגום חופשי "עוגה בכוס".
כבר ציינתי שאצלי במשפחה אוהבים עוגות ועוגיות, וכן מן הסתם גם את הקאפקייקס והמאפינס ועוד כל מיני פטיפורים שאפשר לקרוא להם עוגות/עוגיות.
בכל אופן עם האהבה מגיע הביקוש ועם הביקוש מגיע גם ההיצע, אז נכנסתי לאינטרנט לחפש מתכונים לקאפקייקס, בדרך כלל כשאני גולשת באינטרנט וניתקלת במתכון מעניין אני מרפרפת בודקת ומחליטה אם להכין ואחר כך ממשיכה הלאה, במקרה הספציפי הזה נכנסתי במיוחד בשביל קאפקייקס, וכן, חופשי אפשר להגיד שהלכתי לאיבוד.
לא ידעתי מה לבחור אז ציפור קטנה בשם הבת שלי לחשה לי באוזן, תכיני בטעם שוקולד תפוז.
והאמת למה לא? אז ניגשתי לעבודה, מצאתי מתכון נחמד עם תמונה והכנתי, הכמות הראשונה יצאה קצת יבשה, אז הוספתי קצת נוזלים, הורדתי את האגוזים (כי האחיין שלי אלרגי) ועל הדרך גם שילבתי את ריבת התפוז המדהימה שהכנתי (המכון יצורף בפירסום הבא) והתוצאה…. תשפטו בעצמכם.
 
קאפקייקס בטעם שוקולד תפוז
 
החומרים:
 
1 גביע שמנת חמוצה
½ כוס ממרח תמרים
¼ כוס סוכר
 
1 כוס קמח
2 כפות אבקת קקאו
¼ כפית אבקת סודה לשתיה
½ כפית אבקת אפייה
¼ כפית מלח
 
1 ביצה מעורבבת
4 כפות דבש
4 כפות שמן
2 כפות קליפת תפוז מגורדת
 
אופן ההכנה:
 
לחמם תנור לחום של 170º.
 
בקערה קטנה לערבב את הקמח, אבקת קקאו, סודה לשתיה, אבקת אפייה ומלח.
בקערת מיקסר לערבב את השמנת החמוצה עם ממרח התמרים  וסוכר.
בקערה נוספת לערבב את הביצה עם הדבש, שמן, וקליפת תפוז ולהוסיף לתערובת השמנת.
להוסיף את התערובת הרטובה לתערובת היבשה ולבחוש קלות עד שהכל מתערבב.
 
בתבנית מאפינס גדולה לסדר עטרות נייר גדולות ולמלא כל עטרת נייר כשני שליש.
 
לאפות כ – 12 דקות ולבדוק, הקאפקייקס מוכנים כאשר קיסם שננעץ בתוכם יוצא כמעט יבש.
 
באופן אישי:
 
אנחנו באופן אישי מעדיפים את הקאפקייקס לחים מעט לכן מבחינתי הקאפקייקס מוכנים כאשר הקיסם יוצא מעט לח.
 
עכשיו לשידרוג שלי, הכנתי ריבת תפוזים מדהימה, חתכתי חתיכות מהריבה וסידרתי מעל הקאפקייקס.
 
השילוב של התפוז עם הקאפקייקס.. טוב כמו שאמרתי חובה לנסות.
 
 
 
 

מתויג:

3 מחשבות על “קאפקייקס שוקולד תפוז

  1. שרביט גלית 1 בדצמבר 2011 בשעה 5:11 pm Reply

    פשוט בא לי לשבת עכשיו עם קפה(המגורען ולא החול), עם הקפקייקס שלך השיש, השוקולד תפוז, הכל הולך לשתות בחצר
    המהממת שלך ולהנות. אולי המרחק לא כזה משמעותי אחרי הכל…

    אהבתי

  2. אנונימית 6 באוגוסט 2012 בשעה 9:16 pm Reply

    הי נראה מצויין ורוצה לנסות חשבתי לשלב צבע מאכל כתום בפרוסטינג להדגיש את התפוז ויזואלית אין לי נסיון עם צבעי מאכל זה יכול לעבוד לדעתך וכמה לשים?

    אהבתי

    • romi's cookies 7 באוגוסט 2012 בשעה 6:36 am Reply

      בהחלט, זה יכול לשדרג את זה, הייתי ממליצה על צבע מאכל ג'ל שניתן לקנות בחנויות למוצרי אפייה, משתמשים בו בעזרת קיסם, טובלים קיסם בג'ל ומוסיפים לפרוסטינג תתחילי בטבילה אחת, תמיד אפשר להוסיף עוד בשביל לחזק את הצבע🙂 ואני אשמח לראות תמונות אחר כך אם תוכלי לשלוח לי. שיהיה יום מקסים.

      אהבתי

כתיבת תגובה

