איך לאכול טוב ולבזבז פחות

השבוע נתקלתי באתר באנגלית שמדבר על איך לאכול טוב ולבזבז פחות.

והחלטתי היי, למה לא לרכז את כל העצות שבעצם כולנו כבר מכירים אבל שוכחים ליישם, במקום אחד.

בתור אמא לארבעה ילדים (שיהיו בריאים) קניות הינן דבר שבשגרה. בהתחלה עשינו קניות פעמיים בשבוע ואחר כך החלטנו להתנהל אחרת ועברנו לפעם בשבוע, בהמשך גם הצלחנו לחסוך במהלך הקניות עם חישובים נכונים וקניה נבונה.

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנחנו מגיעים לסופר ורוצים להעמיס את כ ו ל ו על העגלה. כל המוצרים הטריים שפוגשים אותנו בכניסה, המבצעים, ריחות הלחם מהמאפייה, הגבינות והנקניקים מהמעדנייה ואם זה לא מספיק אז כל דוכני הטעימות למיניהם שאי אפשר לעמוד בפניהם… גורמים לנו לשכוח ש… היי…. חברים… הגענו לקניות שבועיות בסך הכל.

בתקופה הנוכחית כשהכול מתייקר והמחיה,  תודו בזה, זה  כבר לא מה שהיה פעם, החלטתי לקחת איזו שהיא יוזמה ולהתחיל בסדרת כתבות מניסיוני האישי לחסוך בהוצאות ועדיין ליהנות מכל העולמות. מבחינתי מספיק שתיקחו עצה אחת כל פעם אתם תופתעו לבד מהתוצאות.

כמובן שכל עצה, הצעה, תגובה  יתקבלו כאן בברכה.

אשמח גם לשמוע אם באמת אימצתם את הטיפים שלי ואיך זה השפיע על הקניות שלכם.

נתחיל בכמה חוקים בסיסיים אשר בזמן הקניות גורמים לי לשמור על שפיות… (וזה לא קל עם כל הפיתויים)

חוק מספר 1 – תכנון ארוחות

תכנון שבועי של ארוחות עוזר בהכנת רשימת קניות מסודרת כאשר אני מתכננת את הארוחות המשפחתיות השבועיות אני לוקחת בחשבון גם את השאריות, בדיוק, שמעתם נכון, שאריות. זאת לא קללה זאת עובדה. לדוגמא שאריות מעוף שלם בגריל שנשאר לי משבת בצהריים משמשים אותי להכנת ספגטי עם ירקות ורצועות עוף לצהריים של יום ראשון. (מתכון מצורף).

חוק מס' 2 – הכינו רשימה

הכינו רשימת קניות, מסודרת ומתומחרת והשתדלו לא לחרוג. לכל אחד מאתנו יש כבר סל קניות קבוע, אני נוטה להצמד לסופר אחד שמועדף עליי ולבצע בו את הקניה השבועית. המחירים כבר ידועים לי מראש וזה עוזר לי בתמחור הקניה, (פחות או יותר).

כדאי ושווה לערוך סקר מחירים וכאן אנחנו מגיעים לעצה נוספת.

חוק מספר 3 – ערכו סקר מחירים

מאחר וכל סופר מציע מגוון רחב של מבצעים לאו דווקא חופפים, שווה לבדוק מה סופרים אחרים מציעים, לא אמרתי לעבור מסופר אחד לשני אבל בהחלט אפשר לערוך קניות בשני מקומות שונים, אשר מציעים מבצעים שונים.

בתקופות החגים רוב הסופרים מציעים מבצעים אדירים על הבשרים, החיסכון יכול להסתכם בעשרות שקלים.

תיבדקו את המחירים, אנחנו עובדים קשה מאוד בשביל כל שקל הרי לא ניקח 10 אגורות ונזרוק אותם לפח, נדאג לתת להם את הכבוד הראוי להם, אותו הדבר בקניות.

הבדל של 10 – 20 אגורות לפריט מסתכם בסופו של דבר בהרבה מאוד כסף.

מבצעי 1+1 –  חלק אומרים שזה לא שווה, אני אומרת תבדקו טוב, חלק נרחב מהמבצעים דווקא משתלם, כשמציעים 2 מרככי כביסה ב – 20 ₪ לפי דעתי זה שווה. אז תבדקו, תשוו מחירים אתם ילדים גדולים אתם יודעים מה אתם צריכים שיהיה לכם בבית.

 

חוק מספר 4 – לא הולכים לקניות רעבים   

הרי ברור שכשמגיעים רעבים לסופר כל החושים דרוכים, והריחות כמו שכבר ציינתי לא עוזרים, מהמדפים קורצים לנו מוצרים מפתים והכול, הכול, הכול, נראה ט ע י ם !!!!!

לכן תמיד אבל תמיד לפני קניות אני מקפידה לאכול משהו אשר ירגיע את התיאבון וככה אוכל להתפנות, להתרכז ולקנות אך ורק את הדברים הנחוצים לי.

על קיבה מלאה הרבה יותר קשה לפתות אותנו.

חוק מספר 5 – לא לוקחים ילדים לקניות בסופר

ואם כן, עדיף להגדיר מראש מה מותר ומה אסור.

כשאני אישית  הולכת לקניות עם הילדים אני דואגת לציין מראש שמותר להם חטיף ושוקו, וגם זה בגבולות הטעם הטוב אין לי בעיה לבמבה גדולה  (80 גרם למשל) אבל השקית העצומה של התפוצ'יפס זה כבר מיותר.

ועצות נוספות לחיסכון בקניות:

■ מזון יש לרכוש בעונה. זוהי הדרך הטובה ביותר כדי לחסוך כסף. לדוגמה: מלאו את המזווה עם עגבניות משומרות בספטמבר כאשר הן כמעט וניתנות חינם. (מתכון יצורף בהמשך).

■  את המצרכים יש לקנות בתפזורת במידת האפשר. היתרון הוא מחיר מופחת  ליחידה . לכו על רכישות גדולות עם חבר, אם יש צורך.

 תנסו לפנות זמן להכין תוצרת מכולת ביתית משלך. אין ספק שזה ידרוש זמן אבל תזכרו שעם הזמן אתם צוברים ניסיון ודברים ייעשו מהר יותר. תיצמדו לחברה שאוהבת להכין וביחד תחלקו את העבודה להכנת מבחר רחב יותר של שימורים או מאכלים שאפשר לאחסן וליהנות מהם במהלך כל ימות השנה.

קנו מוצרים לאו דווקא של חברות גדולות ישנן חברות קטנות אשר משווקות את אותו המוצר ואולי אפילו יותר טוב במחירים נמוכים בהרבה.

קנייה של פירות וירקות תשמרו לשוק. הסופר גובה הון עתק על פירות וירקות, וגם הטעם שלהם לא משהו.

שווה לבדוק מספר שווקים לפני שננעלים על מקום אחד, לבדוק טריות, טעם, כמה זמן הפרי או הירק מחזיקים מעמד, אחר כך כבר תדעו מה לקנות ואיפה.

 ישנם סופרים שמכריזים על יום שוק (כמו רמי לוי בקריות בכל יום שלישי יום שוק) ואז מחירי הירקות נמוכים אפילו יותר משאר המקומות, בימים כאלה שווה לקנות כמות גדולה יותר של עגבניות ולהכין רסק עגבניות ביתי. (לדוגמא אם מחיר של קופסת עגבניות משומרות שלמות  (800 גרם) עולה -. 8 ₪ בסופר, מחיר לקילו עגבניות יעלה בין חצי שקל לשקל, תעשו את החישוב לבד….).

 תדאגו שהמזווה והמקרר מסודרים, ככה אפשר לדעת בדיוק מה צריך ודברים לא מתחבאים במקרר. ואחר כך נזרקים.

אל תקנו כלי מטבח, כלים חד פעמיים, מגבות ועוד מבחר דברים שמציעים בסופר. גם כאן ההפרש במחיר יכול להסתכם בכמה עשרות שקלים, תשמרו את הכסף הזה לקניה מרוכזת בחנויות המתאימות.

זהו… סיימתי להפעם. בפעם הבאה אני אתן מתכונים ודרכים להכין מצרכים בבית.

בנוסף, אני אודה לכם מאוד אם תכתבו דרכים שבהם אתם חוסכים בקניות ותשתפו במתכונים להכנת מצרכים בבית.

אז עד לפעם הבאה, להתראות.

מתויג:

3 מחשבות על “איך לאכול טוב ולבזבז פחות

  1. גלית המהממתתת 23 במאי 2011 בשעה 8:25 pm Reply

    אין עלייך…….. עיצות כלבבי……. אני בעד לא ללכת לסופר רעבים ולא לקחת ילדים לקניות…….

    אהבתי

  2. גלית המהממתתת 24 במאי 2011 בשעה 10:09 am Reply

    אני אספר לכם שהיה השבוע מבצע בשופרסל על עגבניות ב 1.99 שח אז חוץ מסלט קמתי בבוקר עשיתי טוסט עם עגבניה ובצהרים ספגטי ברוטב עגבניות ובערב שקשוקת ביצים עם עגבניות…. וכמובן סלט מטבוחה וסלט ירקות…. אז.. שווה מידי פעם למצוא פריט אחד זול שיכול לגרום למטבח שלנו לפרוח……….

    אהבתי

    • romi's cookies 24 במאי 2011 בשעה 1:12 pm Reply

      מדהים. כל הכבוד.
      אני רוצה להוסיף ולהגיד שבמחיר כזה שווה לקנות עגבניות לקלף אותן לחתוך לחצאים ולתת להן בישול קצר רק שייתרככו. אחר כך לאחסן בקופסאות במקפיא ויש רסק עגבניות מוכן לכל החודש. טוב לשקשוקה, רוטב בולונז, מטבוחה ועוד.

      אהבתי

כתיבת תגובה

