איך להנות מפירות הדר

בוקר טוב לכולם

איזה בוקר מדהים כאן בחיפה, יצאנו מהבית השמש התחילה לזרוח, חם, נעים תענוג, בדרך לעבודה פתאום אנחנו קולטים ענן שחור מכסה אותנו מכיוון הים, והופ … סופה! גשם מבול, עננים שחורים, חושך  מזג אויר ברכה לאיזה חצי שעה ואחר כך כמו במטה קסם  הכל התבהר ושוב שמש, ממש כמו באיים הקריביים,  עם כמה שינויים קלים,  כן?!  אבל ביננו מי שם לב..

חורף, ריחות פרי ההדר ממלאים את הבית תפוזים, לימונים, מנדרינות פמלות אשכוליות ….

אנחנו מוקפים בשפע של מיצים, פירות עסיסיים וקליפות אשר אפשר להוסיף לעוגות, סלטים, תבשילים, ועוד מלא מאכלים מדהימים.

ובכן הנה כמה עצות לניצול מלא של פירות ההדר:

הטיפ היומי

ניצול מלא של פרי הדר

  1. אני אישית מעדיפה לקחת את פרי ההדר שנייה לפני שאני חותכת אותו ולגרד את הקליפה שלו, העניין לוקח פחות מדקה ואחר כך יש לי קליפה מגורדת של תפוז מוכנה כבר במקפיא לשימוש. במידה והשתמשתי ביותר מפרי אחד כמו במקרה של הכנת ריבה אני מגרדת את כל פירות ההדר לפני שאני משתמשת בהם.
  2. את הקליפות אני חותכת לרצועות ומבשלת בסיר עם מים וסוכר עד שכל הנוזלים מתאדים. נוצר ממתק קליפות תפוזים שהילדים פשוט מעריצים.
  3. פרי שנשאר הרבה זמן ונהיה רך אפשר לסחוט אותו למיץ, לשפוך את המיץ לשקיות קרח ולהקפיא.
  4. את פרי ההדר עצמו ערום מקליפה אפשר לפלט ולהוסיף לסלטים, תבשילים, עוגות או עוגיות.
  5. קחו קליפות הדרים תפזרו אותן על רשת של התנור והכניסו לתנור לחום נמוך. הבית יתמלא בריח מדהים של פירות הדר.

כתיבת תגובה

